Schoonmaakactie SVL

Maandag, 6 juli 2020

Help jij mee het zwerfvuil langs de Limburgse wateren op te ruimen?

Lieve Limburgse visvrienden. Op 26 Juli vind er een schoonmaakoptie plaats vanuit de hengelsportfederatie. Het gaat om een dagdeel rommel opruimen in drie gebieden van omgeving Roermond. Een perfecte kans om onze eigen visgronden schoon en vrij van plastic en afval te houden dat totaal niet thuishoort in de natuur en natuurlijk ontzettend storend is om als natuurliefhebber te zien. Hiermee kunnen we ook gelijk een bijdrag leveren aan een nieuw onderzoek dat de invloed van buitenrecreatie, waar de hengelsport uiteraard ook onder valt, in kaart probeert te brengen tav natuurgebieden in de regio. Het is tevens ook een mooie kans om richting de verschillende grondeigenaren te communiceren dat wij als vissers van toegevoegde waarde zijn in de Limburgse natuur en niet enkel een bezwarend element vormen dat overlast geeft. Als de actie een succes blijkt te zijn is de kans dan ook groot dat we met regelmaat dit soort acties gaan organiseren door heel Limburg heen. De perfecte kans om een bijdrage te leveren aan het, op termijn, verruimen en instand houden van onze visprivileges. Bedenk wel dat de hengelsport grotendeels wordt gedragen en mogelijk gemaakt door de inspanningen van vele vrijwilligers. Daar kun jij nu ook een bijdrage aan leveren door je op te geven en de 26ste mee te gaan.
Aanmelden kan bij Pascal Dagniaux, klik hier om een mail te sturen.
Dank alvast!